SAHABAT

Sunday, September 22, 2013

Dugaan Bertunang...

Bismillah... Hati akan merasa tenang dengan mengingati Allah, insha'Allah..

Ya Tuhan.. Aku percaya & yakin setiap dugaan yang KAU 'hadiahkan' pada setiap hamba-Mu pasti ada hikmah yang tersembunyi..

Teringat 1 ayat.. "Tidak semua hadiah terbungkus dengan cantik, begitu juga dugaan Allah.. Kadang2 'hadiah' dari Allah itu didatangkan dengan masalah.."

Tapi entah kenapa untuk kali ini aku tewas.. Airmata ini mengalir tanpa sebab.. Baru kini aku benar2 percaya 'besarnye dugaan bertunang'.. "Semoga pelangi indah akan muncul selepas hujan petir.."

Kata orang, "Jika kita mampu hadapi dugaan semasa bertunang, insha'Allah kita akan kuat hadapi dugaan selepas bernikah.." Mudah-mudahan dugaan ini lebih mendewasakan kami & menguatkan lagi hubungan kami.. Amin...

"Kadang2 Allah turunkan ujian itu kerana DIA terlalu rindukan hamba-Nya.. DIA rindu mendengar rintihan hamba-Nya.." Ya Tuhan, ampunkan kami yang sering lalai & alpa.. Bantulah kami menghadapi semua dugaan ini dengan tabah & sabar.. Sesungguhnya kami hamba yang lemah..

Sahabat... Tiada lain yang aku inginkan dari kalian, selain doa.. Semoga diluaskan rezeki & dipermudahkan urusan kami membina 'Masjid'.. Amin.. Selangit terima kasih buat yang sudi mendoakan...



Nota kaki: Yakinlah, "Sebaik mana rancangan yang kita aturkan, rancangan Allah tetap yang terbaik.." Redhalah...

No comments:

Post a Comment