SAHABAT

Wednesday, March 14, 2012

Menangis Lagi.....

Assalammualaikum..... -___-"


hari ni awan menangis (hujan), bagaikan ingin menemani hati cahaya yg sedih lagi...lagi....dan lagi.... 

tau x?? pagi2 sampai ofis, bukak payung tangan leh tersepit... Arghhhh!!!!! ape ni?? rasa nk nangis, menjerit, sume ade.. nape ngan aq ni?? tapi,, sakitnye tangan tu masih mampu cahaya tahan... sedang pedih di hati ni?? Ya Allah, mohon sedikit kekuatan...


x sepatutnye cahaya menangis kerana lelaki kann...? 
adalah lebih baik, menangis kerana Allah... ~__~



izinkan cahaya menyanyi & menari dengan jari di sini... selain menangis, dengan menulis saja mampu redakan sedikit hati ni.. 

x, kami x gaduh.. Dear x buat salah.. kami xde masalah.. tapi x bermakna kami sentiase bahagia kann...? ahhh, terlalu rumit utk cahaya ceritakan di sini..  di saat kami sedang baru ingin bahagia, orang sekeliling pula yg menjadi faktor 'kerumitan' hubungan kami.. kenapa ye?? hubungan kami x direstui DIA ke?? T____T

now, saat cahaya menaip ni mahu saja airmata ini laju mengalir membasahi pipi.. tapi x mungkin cahaya akan biarkan ia terus mengalir.. cukuplah... cukup!! lagipun.... ini ofis, cahaya... stop crying!! enough is enough!! 

cahaya x tau lah sape yg harus dipersalahkan dalam hal ni?? ahh, tiada siapa yg bersalah.. mungkin cahaya yg salah.. 
cahaya panjat terlalu tinggi, sedang cahaya tahu cahaya gayat dengan ketinggian.. cahaya cabar diri cahaya.. Ahh, kalau mereka semua boleh, aq pasti boleh!! cahaya terlalu yakin.. di saat cahaya seronok mendaki, dengan penuh rasa semangat & kegembiraan, ade signboard peringatan di pertengahan.. Aduhhh, nape la cahaya x baca tul2 syarat2 dakian mase kat permulaan tadi?? silap cahaya... 

semangat, keyakinan & rasa gembira itu mula patah sedikit demi sedikit.. cahaya terduduk, ingin saja bina penempatan di tengah2 gunung itu.. ahhh, patut ke cahaya gelongsor je sampai ke bawah?? biarlah terluka, parah sekalipun.. cahaya x larat nk berjalan, berdiri pun x kuat..

akhirnye cahaya buat keputusan, biarpun lambat cahaya sampai ke bawah, cahaya kena usaha.. usaha kuat / lebih lagi.. now, cahaya cuba bangun pelan2, berdiri, berpaut pada dahan2 / ranting kat tepi2 tu.. jalan licin... cahaya turun setapak, setapak.. biarlah lambat sampai, asalkan cahaya x nak 'mereka' yg sentiase ade utk cahaya lebih sedih tengok keadaan cahaya nanti... jadi, cahaya kena tetap nampak 'kuat' depan mereka...

muge di penghujungnya nanti, adalah yg terbaik utk cahaya... amin ya rabbal alamin...




nota kaki: semua orang ade masalah.. hidup tanpa dugaan?? hmm, boring... #__#


6 comments:

  1. apa yang chenta boleh kata ...
    Kalu dah jodoh tak ke mana ..yang penting ingat DIA hanya pinjamkan Cinta itu pada kita ..

    Selamat bergumbira!!
    ^____-

    ReplyDelete
  2. hi! jemput join segmen pka

    http://pkaemerald.blogspot.com/2012/03/pka-rahim-segmen-rakan-blogger-saya.html

    tq :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thx 4 invite pka.. insya'Allah... ^_^

      Delete
  3. Jom!!

    tag!

    http://ceritacintachenta.blogspot.com/2012/03/segmen-mari-berkawan-follow-by-cik-fiza.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thx 4 invite, chenta.. insya'Allah akan join.. (^^,)

      Delete