SAHABAT

Saturday, May 18, 2013

Perginya Seorang Ayah.....

 
 
 
Seminggu berlalu.....
Bermakna, sudah seminggu jugak la kau pergi meninggalkan semua... 
*tarik nafas dalam2, lepas... ulang, ulang, dan ulang lagi..
Tak tahu bagaimana harus dicoretkan, aku cuba untuk susun sebaik-baik ayat.. Berattt...

12/05/2013 - Bertambah 1 lagi kenangan dalam hidup aku & Dear.. T_T

Berattt.... Kali ini kenangan pahit, pedih, yang tercoret..

Tepat jam 10.23pagi, Ayah (bakal mertua) telah disahkan meninggal dunia di Hospital Alor Gajah, Melaka...

Sungguh... Segalanya berlaku bagai mimpi.. Sekelip mata...

*pause

Kenangan bersama Arwah Ayah (baju merah berambut putih) semasa bertunang..


Tak tahu nak mulakan kembali bagaimana.....

Sehingga ke saat ini, aku sendiri bagai x percaya Ayah sudah tiada.. 
Walau aku x sempat merasa ada Ayah (mertua), walau aku x punye banyak kenangan bersamanya...

Sedikit memori itu, secebis kenangan itu.. Sudah cukup buat aku merasa kehilangan...

*airmata jatuh lagi...


Gambar Raya 2011


Ayah..... Walau Ikin x berpeluang nak panggil gelaran itu... Walau Ayah x sempat nak melihat Ikin & Dear berkeluarga.....
*pause
Semoga Ayah tenang di sana & ditempatkan bersama para Syuhadah... Amin.. Al-Fatihah...

Kami semua pasti akan merindui Ayah...

Semoga diberikan kekuatan & ketabahan buat Dear sekeluarga dalam menempuhi dugaan hebat ini...



nota kaki: Tiada yang lebih bermakna selain dapat 'berjasa & melaksanakan tanggungjawab' terakhir kalinya kepada orangtua... Semoga kite berpeluang.. -_-'
Wallahualam.....

No comments:

Post a Comment