SAHABAT

Thursday, September 13, 2012

"Pelancaran iPhone5"

Assalammualaikum...... ^^,

13 September 2012 - Pelancaran iPhone5...

Mesti ramai yg da berkira-kira nak dapatkan iP5 kan..? ade yg pecah tabung anak ke?? aishh, sampai ade yg sanggup berhabisss semata-mata nk melaram & berlawan-lawan tunjuk sape 'first' pakai gadget terbaru apple..... hmmm, macam2 hal......... ?__?


Sedikit info berkaitan iPhone5, 

"Apple telah mengumumkan iPhone5, lengkap dengan skrin yang lebih besar, lebih cepat sambungan 4G LTE dan pelbagai lain-lain power-ups.."


"Perbezaan aesthetical utama adalah bahawa ia adalah lebih tinggi daripada iP4S, cukup bahawa kita serta-merta merasakan perbezaan berbanding dengan iP4S.. Menurut Apple, ia dibina sepenuhnya menggunakan aluminium dan kaca (glass), yang memberikan rasa yang sangat berbeza di tangan.."



 "Dari segi perbandingan, ia lebih 18% nipis dan 20% ringan berbanding iPhone 4S.. Apple mensasarkan iP5 sebagai telefon pintar yang paling nipis dan ringan pernah dibina oleh mereka.."




 "Paparan Retina adalah 4-inci, dengan resolusi 1136 x 640 dan mempunyai nisbah aspek skrin lebar kali pertama (untuk telefon Apple).. Pemproses 'download' aplikasi juga adalah lebih cepat.."



"Pastinya video & gambar yg di ambil dari iP5 lebih 'cerah', cantik, menarik & nampak 'hidup'..."


 


 "Apple iPhone5 mula dipasarkan di UK, Singapore & beberapa negara terawal pada 21 September di semua rangkaian.. 'Pre-order' dibuka pada 14 September.."




nota kaki : ade yg gune iP4S & nak tukar ke iP5?? dikhabarkan, harga iP5 SAMA dgn harga iP4S.. ade yg menyesal?? huhuuu...... =,="

 

2 comments: